Intelligence Measurement and School Performance in Latin America A Report of the Study of Latin American Intelligence Project /

Библиографические подробности
Главные авторы: Flores-Mendoza, Carmen (Автор), Ardila, Rubén (Автор), Rosas, Ricardo (Автор), Lucio, María Emilia (Автор), Gallegos, Miguel (Автор), Reátegui Colareta, Norma (Автор)
Автор-организация: SpringerLink (Online service)
Примечания:XIII, 124 p. 32 illus., 15 illus. in color.
text
Язык:английский
Опубликовано: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer, 2018.
Издание:1st ed. 2018.
Предметы:
Online-ссылка:https://doi.org/10.1007/978-3-319-89975-6
Формат: Электронный ресурс Книга
Оглавление:
  • Chapter 1. Introduction
  • Chapter 2. Cognitive factor structure: The g factor
  • Chapter 3.Education, SES and Intelligence
  • Chapter 4.Intelligence, Problem Solving and Creativity
  • Chapter 5.Cognitive Sex Differences
  • Chapter 6.Intelligence, Latin America and Human Capital
  • Chapter 7.Final Words.