Диагностика функционально-смыслового содержания совместной деятельности и позиции преподавателя на учебном занятии по иностранному языку в техническом вузе
Parent link: | Вестник Томского государственного педагогического университета/ Томский государственный педагогический университет (ТГПУ).— , 1998- № 1 (178).— 2017.— [С. 119-125] |
---|---|
主要作者: | |
其他作者: | |
总结: | Заглавие с экрана Представлены результаты диагностики функционально-смыслового содержания совместной деятельности и позиции преподавателя на учебном занятии по иностранному языку. На основании модификации теста Г. Н. Прозументовой «Диагностика функционально-смыслового содержания совместной детальности и позиции педагога как участника и организатора» авторами была разработана анкета, адаптированная для преподавателей иностранных языков технического университета. Тест представляет собой ряд утверждений, описывающих возможные действия педагога, которые отражают его позиции в разных моделях совместной деятельности (руководитель, лидер, партнер). Результаты тестирования преподавателей позволяют выявить реальные и предпочитаемые профессиональные действия и модели организации совместной деятельности педагога и учащегося. The research presents some important results of the diagnosis of functional-semantic content of joint activities and teaching positions in a foreign language classroom. Based on the test’s modification of G.N. Prozumentovа «Diagnostics of functional-semantic content of the joint activity and the position of the teacher as a participant and organizer», the authors developed a questionnaire adapted for the technical university. The purpose of this research is to identify the actual and preferred professional activities and teaching positions of joint activity organization. The test is a series of statements describing possible actions of the teacher that reflects its position in the different models of joint activity (manager, leader, and partner). Test results allow to identify actual and preferred professional actions and models in organization of joint activity of teachers and students. In addition, we presented the results, received from teachers of two different departments of the same university, which will be very helpful to understand the educational presses which teachers are applying in order to be successful in teaching foreign as a second language. We built the results the way you can easily distinguish both groups’ experiences and put them into the tables. The final table shows us the compared results of two groups and displayed them for more understanding. Режим доступа: по договору с организацией-держателем ресурса |
语言: | 俄语 |
出版: |
2017
|
丛编: | Педагогика совместной деятельности |
主题: | |
在线阅读: | http://elibrary.ru/item.asp?id=27667447 |
格式: | 电子 本书章节 |
KOHA link: | https://koha.lib.tpu.ru/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=653103 |