Использование средств искусственного интеллекта в разработке компьютерных игр

Bibliographic Details
Parent link:Информационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине: сборник научных трудов II Международной конференции, 19-22 мая 2015 г., Томск/ Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ) ; ред. кол. О. Г. Берестнева [и др.]. [С. 144-146].— , 2015
Other Authors: Казиев А. Б., Прокопюк С. Ю., Хаустов П. А. Павел Александрович, Серикова Г. Н. Галина Николаевна
Summary:Заглавие с титульного экрана
Computer games industry is one of the most developing industries of computer technology now. One of the fundamental components of the success of a game is the artificial intelligence system. The article describes the current situation regarding the application of scientific methodology of artificial intelligence application in the game development, as well as the prospects offered by embedding additional funds in the development and using of such methodologies. In the course of the research work has been done on the modeling of artificial intelligence to manage objects in a typical computer game. The results of the work have been analyzed.
Language:Russian
Published: 2015
Series:Информационные системы и технологии
Subjects:
Online Access:http://earchive.tpu.ru/handle/11683/17318
http://www.lib.tpu.ru/fulltext/c/2015/C24/063.pdf
Format: Electronic Book Chapter
KOHA link:https://koha.lib.tpu.ru/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=613784