Проблемно-ориентированное обучение - необходимый элемент инновационного инженерного образования

Bibliographische Detailangaben
Parent link:Инженерное образование: электронный научный журнал/ Ассоциация инженерного образования России (АИОР).— : [Б. и.], 2003-.— 1810-2883
№ 2.— 2004.— [С. 88-93]
Weitere Verfasser: Чучалин А. И. Александр Иванович, Крючков Ю. Ю. Юрий Юрьевич, Соловьёв М. А. Михаил Александрович, Тюрин Ю. И. Юрий Иванович, Чернов И. П. Иван Петрович
Zusammenfassung:Заглавие с титульного листа
Инновационные процессы, набирающие силу в нашей стране, требуют для своего воплощения специалистов новой формации. Подготовку таких специалистов необходимо проводить в вузах, использующих новые технологии и методики обучения, сумевших изменить систему образования с учетом требований информационного общества. Авторы статьи предлагают ввести в образовательный процесс в техническом вузе новый вид образовательной деятельности - проблемно-ориентированное обучение - позволяющий развивать творческие способности, умение создавать конкурентную продукцию и продвигать её на рынке, умение работать в коллективе.
Innovation processes spreading in our country require a new generation of specialists. It is necessary to instruct such specialists at universities widely practicing new technologies and teaching methods and capable of changing the system of education with the requirements of information society taken into account. We offer to introduce a new kind of academic activity into the educational process at a technical university - problem-oriented education that enables students to develop creative abilities, the skills of effective teamwork and the ability to create competitive products and advance them on the market. The basic principle of such an approach is to create small teams of students belonging to one and the same group and educational course or students of different educational courses and one and the same year of study. Each group is given a task - a problem to be solved within 4 terms followed by a team defense of a final paper going through an idea to the pilot sample, working out the policy of advancement the products to the market as well as providing competitiveness of the products.
Veröffentlicht: 2004
Schriftenreihe:Инновационное и элитное образование
Schlagworte:
Online-Zugang:https://old.aeer.ru/files/io/m2/st12.pdf
Format: Elektronisch Buchkapitel
KOHA link:https://koha.lib.tpu.ru/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=506357